Jak začít cvičit

1. července 2008 v 14:15 |  Cviky na hubnutí

Jak začít cvičit a hned neskončit…

Zapomeňte na diety, nefungují! Kdo touží po zdravém a pevném těle, měl by vědět, že k němu nevede žádný krátkodobý proces, po němž se opět vrátíte k původním stravovacím návykům. Chcete-li skutečně zhubnout a zpevnit postavu a chcete-li, aby výsledky vydržely déle než do podzimu, musíte změnit dosavadní životní styl. Je to běh na dlouhou trať, ale běžet se vyplatí! Doslova a do písmene!

Snídejte, bude vám líp!

Základem zdravého životního stylu je snídaně. Ten, kdo nesnídá, si zbytečně ubližuje. Snídaně má pro člověka obrovský význam. Lidé, kteří snídají, bývají zdravější, štíhlejší a navíc jim to lépe myslí. Naopak lidé, kteří dlouhodobě pravidelně nesnídají, mívají nemocnější srdce a cévy. Některé studie dokonce našly souvislost mezi vynecháním snídaně a obezitou. Snídaně by měla tvořit dvacet pět procent denního příjmu energie. Kdo ji vynechá, hlad pak dohání nemalými porcemi v průběhu celého dne až do večera, což ale není příliš zdravé.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Změna zdravého životního stylu si žádá pohyb a cvičení! Pozor na to, že existují sporty, při kterých se nehubne. Patří sem například velmi pomalá chůze, míčové sporty, při kterých se k míči moc nedostanete, pomalejší plavání ve studené vodě (ukládají se tuky) nebo oblíbený minigolf. Měla byste si vybrat sport, který vás bude bavit, který budete schopna dělat pravidelně a který bude efektivní. Důležité je nevzdávat to, může se totiž stát, že by vás první neúspěchy mohly odradit. To ale nesmíte dopustit! Musíte si uvědomit, že pravidelným efektivním pohybem prospíváte celému organismu, kráse své postavy i ducha.

1) Proč je tak těžké začít?

*Cvičení vyžaduje čas a disciplínu.
*Ze začátku cvičení bolí, protože tělo není zvyklé.
*Prvních čtrnáct dní se obyčejně nic neděje a dokonce může vaše kondice ještě dále klesat.
*Vaše hmotnost po započetí cvičení může dokonce narůst (svaly jsou totiž těžší než tuk), to platí hlavně pro cvičení v posilovně.
Tip: 1x za měsíc si změřte obvod pasu, měl by se zmenšovat!

2) Proč je pohyb důležitý?

*Zpevníte postavu a svaly.
*Při pohybu spalujete energii a spalování trvá ještě 3 hodiny po ukončení aktivity.
*Zvýšíte podíl svalů v těle. Ty potřebují i pro svou klidovou funkci více energie, a tak budete snáze hubnout.
*Pohyb uvolňuje psychické napětí a uvolňuje endorfiny.
*Cvičení pomáhá v pozdějším udržení váhy.

3) Jak začít a vydržet?

*Vyberte si aerobní aktivitu, která je vám sympatická - například jakýkoliv druh aerobiku, spinning, běh, rychlou chůzi, rychlé plavání, squash, tenis.
*Stanovte si dva pevné dny v týdnu a přesnou hodinu a tento čas dodržujte jako svatý.
*Sdělte termíny vašim známým a kamarádům - třeba i vašemu šéfovi, aby vás v ten den neposílal na cesty. Naplánujte si tyto termíny do diáře (ideálně na 3 měsíce dopředu). Časem přidejte ještě další dva dny s fyzickou aktivitou. Na konci aktivity se vždycky objednejte na další týden. Nejlépe uděláte, objednáte-li si stálou rezervaci a zaplatíte-li si celý měsíc dopředu.
Tip: Domluvte se kamarádem/kamarádkou ať chodí s vámi, sport vás bude více bavit a donutí vás to přijít. Na prvních 14 dní si domluvte lekce s trenérem (například tenis, squash, posilovna) - vše vás správně naučí a bude vás motivovat.
Znáte správné odpovědi?
  • Co mohou způsobit chyby ve výživě?
*Kolik procent denního příjmu energie by měla tvořit snídaně
*Jaký pohyb je zrovna pro vás nejúčinnější?
Výsledky a mnoho dalších rad naleznete na www.doformy.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.