Ne všechny druhy ovoce a zeleniny jsou vhodné pro dietu

1. července 2008 v 14:03 |  Anorexie
  • Vždy když nemáte chuť na opravdový oběd, využijte toho a necpěte do sebe steak s hranolkama za každou cenu a dejte si raději ovoce nebo zeleninu. Své tělo jistě potěšíte.

Ovoce a zelenina totiž patří mezi základní stavební kameny zdravého životního stylu. Pokud si ale myslíte, že stačí jíst jakékoli ovoce a zeleninu a budete na váze ubývat, tak se opravdu pletete.
Dnešní supermarkety nabízejí opravdu velký a široký sortiment ovoce a zeleniny, který ovšem má různé nutriční hodnoty, od nízkých až po velmi vysoké. Když se rozhodnete pro jednostrannou konzumaci nevhodného druhu, tedy toho s vysokou nutriční hodnotou, může to vaší postavě naopak uškodit.
Problém je, že většina lidí dává přednost sladkému ovoci, jako jsou banány a hroznové víno, ze zeleniny zase upřednostňují rajčata, papriky a okurky.
Jenže jednostranná konzumace ovoce a zeleniny vede ke zvýšení energetické hodnoty stravy, například v případě nadměrného pojídání sladkého ovoce a pochopitelně také k příjmu stejných ochranných látek, obvykle v malém množství.
VS Pink

Z banánů, hroznového vína, rajčat, okurek například nelze získat žádné zajímavé množství vitamínu C ani kyseliny listové. Pokud se rozhodnete využít služeb ovoce a zeleniny pro svou štíhlou linii, měla byste především vsadit na rozmanitost jednotlivých druhů.
Velmi rozšířená je teorie, že ananasová dieta vám v klidu odstraní přebytečná kila a zaručí vám skvělou postavu. Jenže ananas obsahuje velké množství vlákniny, jejíž velké dávky způsobují podráždění žaludku.
Takže ovoce a zelenina ano, ale v rozmanité podobě a pouze jako jednu z položek celkového stravovacího režimu, nikoli jako jedinou. Když už začnete ovoce a zeleninu do jídelníčku zařazovat, měla byste dbát na to, jaký obsah tuků a sacharidů mají jednotlivé druhy.
Například v melounu je tuků úplné minimum, avokádo jich má podstatně více. Hrášek zase obsahuje asi třináctkrát větší podíl sacharidů než pekingské zelí. Energetická hodnota se také výrazně liší u čerstvého a sušeného ovoce. Sušené ovoce totiž obsahuje mnohem větší podíl sacharidů i kcal. Dospělý člověk by měl za den zkonzumovat kolem čtyř set gramů ovoce a zeleniny denně.
Pokud se vám podaří skladbu ovoce a zeleniny správně namíchat a rozvrhnout, snížíte si koncentraci cholesterolu v krvi, ochráníte své srdce, zrychlíte i svou střevní peristaltiku a snížíte svou tělesnou hmotnost.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.